preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci

 > Naslovnica
Vijesti

Svjetski dan tablice množenja

Autor: Antonija Filipović Bjelobradić, 5. 10. 2021.

I ove godine naša škola je sudjelovala u obilježavanju Svjetskog dana tablice množenja te je time postala lokalni organizator aktivnosti za našu školu. Obilježavanje ovoga dana postaje školski običaj, budući da treću godinu za redom slavimo ovaj dan. Iako nam epidemiološka situacija onemogućuje iskorištavanje punog potencijala ovoga dana, postajemo sve iskusniji u provođenju različitih aktivnosti koje nam se nude, stoga smo se svakako zabavili i obogatili svoj dan.

Glavna svrha proslave Svjetskog dana tablice množenja je popularizacija zabavnih oblika matematike u nastavi i učenju te primjena znanja tablice množenja na ugodan i netipičan način. U obilježavanju ovoga dana sudjelovali su učenici razredne i predmetne nastave, točnije učenici od 3., 4., 5. i 7. razreda te učiteljice matematike Spomenka Roth i Katarina Valentić, učiteljice razredne nastave Sonja Božičević i Ljubica Lukić te pedagoginja Antonija Filipović. Tijekom tjedna od 24. rujna 2020. do 1. listopada 2021. učenici, učiteljice i pedagoginja pripremali su materijale, ispitne listove, igre, plakate, logotipe, bedževe, identifikatore za sudionike i ostale materijale bitne za realizaciju svih planiranih aktivnosti u okviru obilježavanja ovoga dana, a koje nam je omogućio glavni organizator, izdavač Grabowski kartica iz Poljske i proizvođač didaktičkih materijala za podučavanje Matematike u nastavi. Učenici su se zabavili te su na kreativan i zanimljiv način ponovili znanje tablice množenja.

  

  

Učenici 3. razreda matične škole u Nijemcima obilježavanje Svjetskog dana tablice množenja započeli su dan ranije izvlačenjem parova koji će se natjecati na turniru u prvoj aktivnosti koju su nazvali „Majstor množenja“. U roku od 90 sekundi trebalo je riješiti zadatke tablice množenja napisane na papiru tako da učenici stave plastičnu čašu s rješenjem na odgovarajući zadatak. Igrali su sistemom eliminacije sve do finala gdje su se sastale učenice Mila Pandža i Petra Knežević. Mila je sa svih točnih 12 rješenja pobijedila u natjecanju i osvojila titulu „Majstor množenja“.

Druga se aktivnost zvala „Muholovka“. Po 6 učenika trebaju što brže muholovkom udariti točan višekratnik zadanog broja, ovisno o broju koji je zadan bacanjem kockice. Pobjeđuje učenik koji prvi osvoji tri boda (najbrže udari tri muhe na kojima su točni višekratnici).

U trećoj aktivnosti učenici su na listiću rješavali 5 zadataka čiju je točnost pregledala učiteljica. Dogovor je bio da ukoliko na listiću svi zadatci budu točno riješeni učenik koji to uspije, nema domaću zadaću iz matematike. Učenici koji su imali pogrešaka, dobili su još jedan sličan listić za vježbu kod kuće.

Sve odigrane igre zaista su se svidjele učenicima te smo odlučili nastaviti ih igrati tijekom nastavne godine kad god za to bude prilike. Pripremajući se za ovaj dan, učenici su ponovili i utvrdili poznavanje tablice množenja u tolikoj mjeri da je učiteljica uočila značajan napredak i poboljšanje te ih je na kraju ovih aktivnosti pohvalila i nagradila slatkim zalogajima čokoladnih bananica.

  

    

Učenici 4. razreda koristili su različite igre, zagonetke i enigmatiku u obilježavanju ovoga dana i ponavljanju znanja tablice množenja. Primjerice, rješavali su zadatak u kojemu su u kvadratiće upisivali odgovarajuće brojeve od 1 do 4, ali u svakom redu i stupcu smije biti samo jedan od tih brojeva, odnosno broj se ne smije ponavljati. Kako bi zadatak bio izazovniji učenici su obilježili stupce i retke simbolima i rješavali jednadžbe. Osim navedenog, učenici su rješavali zadatke sa „šibicama“ za koje su koristili svoje olovke i bojice. Na zanimljiv način, učenici su se zabavili uz učenje i ponavljanje tablice množenja.

  

  

Učenici 5. a i b i te 7. a razreda rješavali su zadatke vezane za tablicu množenja na nastavnim listićima. Morali su riješiti zadatak u kojemu su imali zadan umnožak pa su trebali odrediti faktore ili zadatak u kojemu su imali zadani umnožak i jedan faktor, a drugi faktor su morali odrediti. Učenici su rješavali i zadatke množenja dva broja. Najbolji poznavatelji tablice množenja su dobili bedževe koji ukazuju na njihovo vrhunsko znanje tablice množenja te su od učiteljica pohvaljeni kao mali MT stručnjaci (stručnjaci za tablicu množenja).

  

  

    

  

  

Tijekom cijeloga dana naši su se učenici izvrsno zabavljali. Veselimo se sljedećem Svjetskom danu tablice množenja koji ćemo sigurno obilježiti, nadamo se u još većem broju i uz još više raznolikih i kreativnih aktivnosti. Naši učenici su, kao i tijekom dosadašnjih godina, pokazali da je za učenje bitna volja, dobro raspoloženje i pozitivna energija te da i učenje može biti vrlo zabavno.


Izvor: Antonija Filipović, pedagoginja, Spomenka Roth i Katarina Valentić, učiteljice matematike, Sonja Božičević i Ljubica Lukić, učiteljice razredne nastave


Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

STRUČNA SLUŽBA

Poštovani roditelji i učenici,

stručnim suradnicama pedagoginji,

edukacijskoj rehabilitatorici i

knjižničarki možete se obratiti u

virtualni sandučić povjerenja

ivan.kozarac.nijemci

@gmail.com    

putem kojega im možete slati svoje upite, prijedloge i mišljenja.

Monografija

Sandučić povjerenja

SANDUČIĆ POVJERENJA

Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.

Podijeli ih s nama u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: ivan.kozarac.nijemci
@gmail.com
),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoška služba škole.

Korisni linkovi

 

 

   
   
 
   
 
CMS za škole logo
Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci / Zrinska 8, HR-32245 Nijemci / os-ikozarac-nijemci.skole.hr / ured@os-ikozarac-nijemci.skole.hr
preskoči na navigaciju