2024-05-09 10:11:29

Dani medijske pismenosti 2024.

Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svake godine u proljeće. 7. Dani medijske pismenosti održavaju se od 22. do 28. travnja 2024., s brojnim dodatnim aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga. Ove godine u fokusu je razvoj kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine (izvor: https://www.medijskapismenost.hr/ ).

S učenicima 5. a i b razreda pedagoginja Antonija Filipović održala je pedagošku radionicu na temu „Lažne vijesti (Fake news)“. Učenici su se upoznali s važnim pojmovima (lažne vijesti, dezinformacije, clickbait), a potom su dobili određeni broj članaka s interneta koje su u grupi razvrstavali na lažne i istinite vijesti te izradili plakat. Nakon izlaganja svojih radova učenici su naučeno ponovili kroz Kahoot! kviz o lažnim vijestima natječući se u grupama. Obilježavanju Dana medijske pismenosti pridružio se i 6. a razred s razrednicom Silvijom Landekom koji su promišljali o prikrivenom oglašavanju te razvijali kritičko mišljenje i iznosili zaključke vezane uz nove spoznaje. Više o tome pročitajte u prilogu.

Razrednica 6. a razreda Silvija Landeka održala je predavanje u kojemu je predstavila temu Prikriveno oglašavanje i pokazala da to nije nova pojava, nego da se takve pojave bilježe još u novinama i romanima 19. stoljeća. Nakon upoznavanja s pojmom prikrivenog oglašavanja i navođenja primjera, učenici su izvodili zaključke kako razlikovati pravi oglas od prikrivenog oglašavanja, a potom su u paru i sami izrađivali prikrivene oglase koje su predstavili u razrednom odjelu. Učenici su u aktivnom sudjelovanju spoznali kako prepoznati prikrivene oglase te njihov utjecaj na kupce.

   


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci