2020-05-12 19:37:42

Likovni radovi naših učenika

Naši učenici su tijekom nastave na daljinu pokazali svoje likovne sposobnosti, kreativnost i stvaralaštvo te su izradili brojne likovne radove prema uputama učiteljice likovne kulture. U prilogu ove obavijesti, pod „više“ možete ih pogledati. Prvi dio radova se odnosi na temu Odnos slike i teksta gdje su učenici crtali grafite sa svojim imenom koristeći drvene bojice i flomastere na papiru. Drugi dio radova se odnosi na temu Plošni rasteri na kojima su učenici prikazali teksturu. Motiv je bio pejzaž, odnosno priroda. Treći dio radova se odnosi na Simboličku i asocijativnu ulogu boja. Učenici su imali zadatak likovima i bojama naslikati dobro i loše raspoloženje. Sve radove pogledajte u prilogu. Vjerujemo da će vas oraspoložiti, a možda i inspirirati!

ODNOS SLIKE I TEKSTA

Učenici su na primjerima mogli vidjeti kako se odnos slike i teksta mijenja ovisno o tome crtamo li strip, plakat ili grafit. Na stripu ili plakatu slike i tekst funkcioniraju kao samostalni elementi koji su tematski povezani, a slika većinom prevladava. Grafit je vrsta umjetničke intervencije koja podrazumijeva slikanje na javnim i velikim površinama. To su umjetnička djela koja imaju svoju vrijednost, vrlo su koloristička, slikovita te najčešće prenose nekakve poruke. Kod određene vrste grafita, tekst se stapa sa slikom, odnosno sam za sebe postaje umjetničko djelo zbog dizajna koji uključuje crtu, boju, plohu. Slikaju se sprejevima ili vanjskim, izdržljivim bojama.

Likovni zadatak učenika bio je nacrtati grafit sa svojim imenom koristeći drvene bojice ili flomastere na papiru. Učenici su dobili upute dobro razmisliti kako će uklopiti sliku u tekst jer zapravo trebaju dizajnirati slova u službi slike. Kao poticaj dobili su mnoštvo primjera ulične umjetnosti, ali i video koji ima pokazuje kako nacrtati grafit. Fotografije u albumu su radovi učenika 8. razreda.

 

 

 

 

PLOŠNI RASTERI

Učenici 6. razreda imali su zadatak ispuniti crtež plošnim rasterima kako bi prikazali teksturu. RASTER je način obrade plohe pri čemu površinu ravnomjerno ispunjavamo jednakim elementima. Motiv je pejzaž, odnosno priroda.

Rad su započeli tako da su precrtali crtež koji su dobili na papir, te olovkom ili flomasterom ispunili svaki dio crteža različitim rasterima kako bi dočarali teksture površina koju zahtijevaju plohe njihovog crteža. Također je trebalo paziti na crtanje što različitijih rastera, koji se nisu smjeli ponavljati te na njihovu složenost. U albumu su fotografije crteža učenika 6. razreda.

 

 

 

 

 

 

 

SIMBOLIČKA I ASOCIJATIVNA ULOGA BOJE

Učenici su kroz prezentaciju ponovili što je ASOCIJATIVNOST boje te kako nas one mogu asocirati, odnosno podsjetiti na neku biljku, životinju, osjećaj ili događaj. Također su mogli vidjeti kako životinje i biljke svojom bojom mogu upozoriti neprijatelja, ali i stopiti se s okolinom što se naziva MIMIKRIJA.

SIMBOLIKA BOJA nam je svima poznata i ustaljena, ali ipak za svaku osobu boje mogu imati i individualno značenje, koje mogu povezivati s različitim događajima, osjećajima i raspoloženjima.

Likovni zadatak je bio likovima i bojama naslikati dobro i loše raspoloženje. Učenici su dobra raspoloženja slikali veselim i toplim bojama, a loša raspoloženja hladnim i tmurnim bojama. Za nekoga su tople boje pak predstavljale opuštenost, a hladne boje urednost i organiziranost. Na fotografijama u albumu prikazani su radovi učenika 6. razreda.

 

 

 

 

 


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci