2022-02-14 14:05:36

Dan sjećanja na žrtve holokausta

U sklopu Projekta Šafran (The Crocus Project) učenici 6. a i 6. b obilježili su Dan sjećanja na žrtve holokausta kroz nekoliko aktivnosti. Cilj projekta je podizanje svijesti o opasnostima rasizma i netolerantnosti te učenje o važnosti uključenosti i poštovanja prema svim ljudima. Učenici u 6. b razredu izvršili su aktivnosti s razrednikom Josipom Rosandićem, a učenici u 6. a razredu izvršili su aktivnosti sa školskom knjižničarkom Tamarom Radoš i razrednicom Tonkom Đurić. Projektu su se priključile pedagoginja Antonija Filipović i ravnateljica Tatjana Knežević kojima su učenici predstavili aktivnosti projekta i pozvali ih na sudjelovanje. Kako je to izgledalo pogledajte pod "više".

Učenici su istraživali značenje riječi na stranici Hrvatskog jezičnog portala, Hrvatske enciklopedije i Školskog rječnika hrvatskog jezika: antisemitizam, holokaust, genocid, državljanstvo, odgovornosti, ljudska prava, demokracija, pomirba, sukob, represija, progon, okrutan, repatrijacija.

 

Nakon predstavljanja značenja istraženih riječi, sastavljena su dva rječnika koja se mogu pregledati u školskoj knjižnici. Rječnici su sastavljeni u obliku dodekadrona kako bi se privukla pažnja učenicima te ih se potaknulo na pregledavanje rječnika, a odabrana je žuta boja kao poveznica sa žutim šafranima koji još uvijek rastu i čeka se njihovo cvjetanje.

Šafrani su posađeni u studenom u spomen na milijun i pol židovske djece koja su nastradala u holokaustu te tisuće druge djece koja su bile žrtve nacističkih zvjerstava. Žuti cvjetovi podsjećaju na žute Davidove zvijezde koje su Židovi morali nositi tijekom nacističke vladavine. Cvjetovi šafrana podsjećaju da na svijetu još uvijek ima ljepote i nade u budućnost. Koliko u sadnji šafrana ima tuge, toliko ima i nade.

Tijekom rješavanja osmosmjerke tražili su riječi koje su čuvari ljudskih prava: tolerancija, pravo, pomirba, različitost, poštovanje, ljubaznost, sigurnost, mir, demokracija, ljubav. Nakon traženja svih riječi, odabrali su jednu koja im se najviše sviđa i ukratko objasnili odabir:

Odabrao/odabrala sam riječ poštovanje zato što poštujem druge osobe; smatram da u današnje vrijeme treba više poštovanja prema drugim ljudima; jer je poštovanje najvažnije u životu i svi ga zaslužujemo. Odabrao/odabrala sam riječ različitost zato što svatko ima pravo biti kakav želi; jer ne smijemo osuđivati druge ljude samo zato što su drukčiji. Odabrao/odabrala sam riječ demokracija zašto je demokracija jedini pošten način vladavine. Odabrao/odabrala sam riječ ljubaznost jer želim da u svijetu vlada više ljubaznosti. Odabrao/odabrala sam riječ mir jer želim mir. Odabrao/odabrala sam riječ ljubav jer ona povezuje ljude; jer ne mora postojati mržnja.

Odabranu riječ učenici su ispisali na fotografije dlanova svojih vršnjaka i nacrtali šafran. Cilj zadataka je potaknuti učenike na dijeljenje riječi kojima se širi međusobno poštovanje i uvažavanje različitosti.

U školskoj knjižnici izloženi su radovi učenika kao i uređen pano s ključnim pojmovima.

Više o projektu može se pročitati u priručniku zaklade HETI: https://hetireland.org/programmes/crocus-project/handbook/


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci