Razumijevanje koncepta žive i nežive prirode temelj je proučavanja prirode. Cilj rada je naučiti kako razlikovati živo od neživog. Razlikovanjem živog od neživog učenici mogu smislenije istraživati prirodni svijet i uočavati međuovisnost svega u našem okruženju.
Što smo učinili?
- Nastavnu jedinicu smo započeli tako da su učenici nacrtali svoje osnovne životne potrebe.
- Podijelili smo se u male grupe.
- Rasporedili smo po klupi uzorke žive i nežive prirode. Svaka grupa je sortirala svoje uzorke u živu ili neživu prirodu, te objasnili po kojim kriterijima su razlikovali što je živo, a što neživo.
- Osmislili smo definiciju za živu i neživu prirodu.
- Učenici ponovno crtaju svoje osnovne životne potrebe i uspoređuju promjene.
- Zaključimo smo da su OBILJEŽJA ŽIVE PRIRODE: disanje, prehrana, izlučivanje, kretanje, rast i razvoj, reagiranje na okoliš, razmnožavanje, starenje i ugibanje.