Učenici 5. b te 7. a i b razreda sudjelovali su tijekom listopada, studenoga i prosinca 2025. godine na radionicama Udruge za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator. Radionice su na satima razrednika i satima hrvatskoga jezika provodile pedagoginja Antonija Filipović Bjelobradić i učiteljica hrvatskog jezika Silvija Landeka. Učenici su s pedagoginjom i učiteljicom pogledali film „Igra izvan ekrana“ filmske skupine Osnovne škole Mate Balote, Buje. Nakon gledanja filma, pedagoginja i učiteljica su s učenicima provele radionicu „Mračna strana video igara“ prema nastavnim pripremama udruge Alternator kojoj je cilj identificirati oblike ponašanja i emocije koje razvija ovisnost o video igrama te na koji način one mogu biti početni uzrok za razvoj nasilnog ponašanja. Učenicima su zainteresirano sudjelovali u radionici te su nešto novo i naučili.
U sklopu nastave hrvatskoga jezika učenici 5. b razreda, a u sklopu sata razrednika učenici 7. a i b razreda, sudjelovali su u radionici Mračna strana videoigara kojoj je cilj bio identificirati oblike ponašanja i emocije koje razvija ovisnost o videoigrama te na koji način one mogu biti početni uzrok za razvoj nasilnog ponašanja.
Učenici su pogledali kratak film Igre izvan ekrana, razgovarali i sudjelovali u dramskim improvizacijama u kojima su pokazivali kakve ih emocije obuzimaju kada gube u videoigri ili kada ih netko prekine dok igraju igru.
Prepoznavali su negativne oblike ponašanja povezanih s pretjeranim igranjem (poput razdražljivosti, izolacije, naglog emocionalnog reagiranja ili zapostavljanja obaveza), povezivali specifične emocije s takvim oblicima ponašanja i otkrivali kako se one manifestiraju u svakodnevnim situacijama, predlagali različita rješenja problema, od uspostavljanja zdravih digitalnih navika, preko razgovora s odraslima od povjerenja, do razvijanja boljih strategija upravljanja stresom i frustracijom.
Na kraju su sami osmišljavali u obliku teksta svoju videoigru koja potiče pozitivne osjećaje.
Učenici su ovom radionicom radili na izgrađivanju odgovornog i zdravog odnosa prema videoigrama.


