Tijekom nastavne godine pedagoginja Antonija Filipović Bjelobradić i učiteljica Ena Božanović održale su sedam radionica s učenicima 3. razreda na Satu razrednika u okviru preventivnog programa „Razred za P.E.T. (Prijateljstvo, Emocije, Tolerancija)“. Cilj održavanja istih bio je razvijati pozitivne odnose među vršnjacima i gradnja prijateljstva. Radionice su se sastojale od rada u parovima, rada u skupinama, igranja uloga, edukativnih zadataka i poticajnih aktivnosti. Učenici su uživali u radionicama te su naučili kako timski raditi, zajednički rješavati probleme, razumijevati vlastite i tuđe emocije, kontrolirati ih, osobito ljutnju, upoznati svoje potrebe, ali i potrebe svojih razrednih vršnjaka, preuzeti odgovornost za svoje postupke, prihvatiti različitosti, razlikovati poželjne od nepoželjnih osobina prijatelja, prepoznati nasilje i znati kako reagirati u takvim situacijama, aktivno slušati, ispraviti svoje pogreške i sl. Preventivni program je trajao od listopada 2024. do svibnja 2025. godine.
- U timu je lakše (pedagoška radionica) – 14. listopada 2024.
Aktivnosti:
„Zagrli prijatelja“ (grljenje prijatelja istih karakteristika)
„Morski pas“ (spašavanje od morskog psa na otocima na koje ne stanu svi učenici)
„Kvadrati“ (grupno slaganje slagalica bez verbalne komunikacije)
„Da sam ja čarobnjak u razredu promijenio bih…“ (izražavanje želja za promjenom na post-it papirićima)
2.Emocije (pedagoška radionica) – 21. listopada 2024.
Aktivnosti:
„Zaraza emocija!“ (prenošenje emocija s učenika na učenika dodirom po ramenu)
„Upoznajmo emocije“ (imitiranje emocija gledanjem YouTube videa, razgovor o emocijama)
„Emocije u našem razredu“ (grupni razgovor o određenoj zadanoj emociji)
„Jedna olovka – dva crtača“ (par zajednički crta sliku jednim flomasterom)
3.Svi smo različiti, a svi smo prijatelji (pedagoška radionica u okviru projekta “Prijateljstvo i
pozitivni odnosi s vršnjacima”) – 10. prosinca 2024.
Aktivnosti:
„Jedan, dva, tri!“ (učenici u parovima broje do tri osmišljenom neverbalnom komunikacijom)
„Svi isti, a svatko jedinstven“ (učenici u grupama definiraju sličnosti i razlike među sobom)
„Korak naprijed, korak nazad“ (učenici čine korak naprijed ili nazad ovisno o slaganju s izrečenim tvrdnjama)
„Pružam ruku!“ (učenici u paru osmišljavaju vlastiti način rukovanja)
4.Nenasilje (pedagoška radionica u okviru projekta “Prijateljstvo i pozitivni odnosi s vršnjacima”) – 17. veljače 2025.
Aktivnosti:
„Otvaranje šake“ (učenici pokušavaju otvoriti stisnutu šaku svog para)
„Recimo STOP nasilju“ (prepoznavanje nasilnih situacija na slikama)
„Stilovi ponašanja u sukobu“ (upoznavanje sa stilovima ponašanja u sukobu na temelju prikazanih životinja, svrstavanje sebe u određeni stil)
„Slažem se/ ne slažem se“ (učenici se pozicioniraju na mjesta u učionici gdje piše nasilje i nenasilje na temelju slaganja s određenim tvrdnjama)
5.Upravljanje ljutnjom u konfliktu (pedagoška radionica u okviru projekta “Prijateljstvo i pozitivni odnosi s vršnjacima”) – 27. siječnja 2025.
Aktivnosti:
„Što nas ljuti?“ (učenici ubacuju papiriće s primjerima ljutnje u kutiju, razgovor o navedenom, prijedlozi rješenja)
„Tehnike otpuštanja ljutnje“ (učenici vježbaju različite tehnike otpuštanja ljutnje)
„A ne vidi, B ne čuje, C ne govori“ (učenici dogovaraju izlet u trojkama, no jedno „ne vidi“, jedno „ne čuje“, a jedno „ne govori“)
„Prikupi zagrljaje“ (učenici prikupljaju što više zagrljaja drugih učenika)
6.Mirno rješavanje sukoba i restitucija (pedagoška radionica u okviru projekta “Prijateljstvo i pozitivni odnosi s vršnjacima”) – 18. ožujka 2025.
Aktivnosti:
„Priča o kauboju i Indijancu“ (priča u nesporazumu u komunikaciji, razgovor o sukobu)
„Pronađi rješenje sukoba“ (učenici u grupama pokušavaju naći rješenje određenih situacija u kojima je došlo do sukoba, predlažu načine restitucije)
„JA – poruke“ (učenici u paru na temelju formule rješavaju sukob JA – komunikacijom)
„Što ja mogu učiniti?“ (učenici lijepe na ploču post-it papiriće s prijedlozima kako oni mogu potaknuti druge učenike na mirno rješavanje sukoba)
7.Zajedništvo i tolerancija (pedagoška radionica u okviru projekta “Prijateljstvo i pozitivni odnosi s vršnjacima”) – 19. svibnja 2025.
Aktivnosti:
„Sastavi priču“ (učenici u grupama sastavljaju priču od puno malih dijelova zajedničkim dogovorom)
„Crtanje prema uputama“ (učenici prema uputama svog para crtaju crtež koji nisu vidjeli)
„Strip“ (učenici izrađuju strip prema slici na kojoj je prikazan sukob između dva dječaka)